Pred leti smo se starši in učitelji na OŠ Dobrova povezali v delovno skupino. Naša skupna ugotovitev je bila, da naloga šole ni le podajanje znanja, temveč razvoj talentov otrok. Tako je nastal moto: Znanje za ustvarjalnost. Razumeli smo, da ne gre le za to, kaj znaš, temveč, kaj s tem znanjem narediš.
Podobno je na dogodku Inženirke in inženirji bomo! mlade na Gimnaziji Jesenice spodbudil predsednik Republike Slovenije Borut Pahor: »Proces izobraževanja je, ko postajate zrele ustvarjalne osebnosti.« Dijakom je povedal, da se učitelji s študenti na tujih univerzah ne pogovarjajo več, kakšen poklic bodo našli, temveč kakšen poklic si bodo ustvarili. Da profesorji ne razlagajo več snovi iz knjige – vse to si lahko mladi preberejo sami. Namesto tega profesorji izzivajo razmišljanje mladih, jih spodbujajo, da si drznejo imeti drugačen pogled, imeti lastno mnenje.
Ne le način učenja, spremenil se je tudi vstop v poklicni svet. Na zaposlitev mladega diplomanta ne vpliva več le doseženo najvišje povprečje ocen na fakulteti (seveda pa ne škodi!), temveč kaj to znanje prinaša, kako ga je mogoče uporabiti. V času dinamičnega napredka velja: »Nadaljuj po ustaljeni poti in boš propadel; uvajaj novo – in imaš možnost uspeti!«
Zato postaja učenje z raziskovanjem in preizkušanjem tako ključno. Zato zaposleni danes ne dobivamo več priznanja za to, kar smo, temveč za to, kako smo s svojim učenjem in napredkom prispevali k rasti ter razvoju organizacije. Raziskovati in preizkušati seveda pomeni tvegati, poskusiti narediti drugače, se soočiti tudi z možnim neuspehom ali neodobravanjem okolice. A prav to je tisto, kar ustvarja preboje.
Dr. Otto Scharmer z MIT Sloan School of Management v svoji teoriji U razkriva, kako se učijo inovatorji – ne iz včerajšnjih izkušenj in védenja, temveč iz nastajajočih priložnosti v prihodnosti. Upajo si narediti korak v novo – kot ga je naredila tudi inovatorka mag. Violeta Bulc, danes evropska komisarka, ki je za študij je izbrala elektrotehniko, o kateri ni vedela skoraj nič: »Odločila sem se za neznano.«
Učenje, kot smo ga poznali, izgublja svojo moč. Danes šteje učenje z opazovanjem, preizkušanjem in raziskovanjem. Povezano je z novim in nepoznanim. Vznemirljivo prihodnostjo, ki jo lahko predvidimo – če jo ustvarimo!
Mag. Edita Krajnović je direktorica in urednica v podjetju Mediade.