Kako dober hočeš biti?

’Kralj Richard’, oče Serene in Venus Williams, dveh najuspešnejših teniških igralk vseh časov, je že pred njunim rojstvom vedel, da bosta najboljši na svetu. Zakaj? Ker se je tako odločil. Njuno kariero si je postavil za svoj življenjski cilj. A njunemu uspehu niso botrovali dragi trenerji, s svojo vizijo ju je treniral kar sam. Prepričan je bil, da sta najboljši in ju vzgajal v duhu samozavesti, odličnosti in vztrajnosti. Odločil se je, da bosta najboljši – in to sta tudi postali. Podobno kot je nekoč izjavil briljantni Freddie Mercury: »I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me.«

Paul Arden v svoji knjigi Ni pomembno, kako dober si, ampak kako dober hočeš biti v naslovnem stavku popolnoma ujame bistvo Richardovega življenjskega nazora. Samozavest, ki jo izžareva, nas takoj pritegne. Z močnimi, neposrednimi naslovi vsakega poglavja nas knjiga nenehno spodbuja k akciji. Ob branju kar prikimavamo in čutimo zagon, ki nas žene naprej – ravno tako, kot je Richard Williams z neomajno vero vodil svoji hčerki do svetovnega vrha.

Preprosta, a močna sporočila domišljenih in vsebinsko polnih naslovov nas vodijo k osebnemu z uspehu. Nekateri izmed njih so me še posebej navdihnili in mi privabili nasmeh na obraz:

Vedno ciljaj na več, kot si sposoben; Ne išči pohvale, ampak kritiko; Kdor ne dela napak, verjetno ne dela ničesar; Narobe je imeti prav; Prav je motiti se; Ne boj se trapastih idej; Če se ti zatakne, uporabi drugo pisalo!; Ni treba biti kreativen, da bi bil kreativen; Bolje je pogrniti v originalnosti, kot uspeti s posnemanjem.

Ta vodnik, ki izhaja iz oglaševalskega sveta, nas opremi z orodji za doseganje uspehov v karieri in tudi v vsakdanjem življenju. Spodbuja nas k razmišljanju izven okvirjev, nas vodi k novim perspektivam in nas uči, kako izkoristiti svoj potencial do maksimuma.

Arden odgovarja na vprašanja, tudi takšna, za katera sploh nismo vedeli, da jih imamo. Ste vedeli, da je moč za izboljšave v kritiki, ne v pohvali? Vsi si želimo pohvale, ki nas sicer motivira, a prava moč za napredek je v kritiki, saj je kritika tista, ki razkrije naše slabosti in nas spodbuja, da naredimo korake naprej.

Spomni nas, da v življenju pogosto iščemo naslednjo, boljšo priložnost, pri tem pa pozabimo, da je prava priložnost tista, ki jo imamo v rokah ta trenutek. Pove nam, zakaj je dobro biti odpuščen in da moramo nujno delati napake, saj kdor ne dela napak, verjetno ne dela ničesar. Napake so namreč predpogoj za uspeh. Kot je rekel Benjamin Franklin: »Ni mi spodletelo, samo imel sem 10.000 idej, ki niso delovale.«

Knjiga nas spodbuja k pogumu in iskanju originalnosti, saj je kreativnost v tem, da si upamo stopiti izven meja in preizkusiti nekaj drugačnega. Bolje je, da pogrnemo z lastno zamislijo, kot da uspemo s posnemanjem drugih. Ko naletimo na oviro ali ustvarjalno blokado, pa nas spomni, da je včasih vse, kar potrebujemo, le sprememba perspektive. Drugo pisalo, nova metoda ali svež pristop lahko odklenejo vrata, ki so bila prej zaprta.

Ne imej govora, naredi šov! Naj ne bo naš cilj le prenesti informacije, ampak ustvarimo izkušnjo, ki je ljudje ne bodo pozabili. Šov je tisti, ki pritegne in drži pozornost. Ali kot je pel Freddie Mercury: »Show must go on!«

Tina Šebenik, vodja projektov in urednica, Mediade