Nekoč, pred davnimi časi, so podjetja prodajala na enem trgu: trgu kupcev. Danes sta trga dva: trg kupcev, ki jim podjetja prodajamo svoje izdelke in storitve in trg talentov, ki sem jim prodajamo kot dobri, najboljši, želeni zaposlovalci.
Zakaj je v Sloveniji bitka na tem trgu zahtevna?
Znamčenje delodajalca (ang. employer branding) je načrtno izvajanje aktivnosti za grajenje dobre in prepoznavne znamke delodajalca.
Pri tem nikakor ne gre le za pridobivanje najboljših talentov. Znamčenje delodajalca se v resnici začne pri grajenju kakovostnih odnosov med organizacijo in zaposlenimi: srečni zaposleni so najboljši ambasadorji dobre znamke delodajalca.
Če na vprašanje: »Ali bi za svoje otroka želeli, da dela v takšnem podjetju?« odgovorite pritrdilno, je vaše podjetje na trgu talentov zagotovo v veliki prednosti pred drugimi.
Ljudje, ki jim sijejo oči, ko govorijo o svojem delu, so najbolj pristni oglaševalci. So obraz podjetja, ki ljudem omogoča, da v njem delajo tisto, kar delajo dobro, kar radi delajo in podjetje potrebuje. Obraz podjetja, kjer lahko rastejo, se razvijajo in je njihovo delo spoštovano in včasih tudi občudovano ter pohvaljeno. Okolja, kjer posameznik prepoznava in čuti svoje delo kot prispevek k uspehu celote.
Če na vprašanje: »Ali bi za svoje otroka želeli, da dela v takšnem podjetju?« odgovorite pritrdilno, je vaše podjetje na trgu talentov zagotovo v veliki prednosti pred drugimi.
Od več kot 7.000 sodelujočih zaposlenih v raziskavi Zlata nit 2017 jih skoraj tri četrtine (72%) pri svojem delu uživa, dve tretjini (63 %) bi jih z veseljem preživelo preostanek kariere v trenutnem podjetju, vsakemu drugemu med njimi (49 %) pa podjetje osebno veliko pomeni.
Odstotki zaposlenih, ki so za zapisano trditev izmed možnosti 1 – sploh ne drži do 5 – povsem drži, izbrali oceno 4 ali 5. Podatki so pridobljeni iz medijsko raziskovalnega projekta Zlata nit 2017.
Ti podatki kažejo, da imamo v Sloveniji veliko izvrstnih zaposlovalcev. A za vsakogar med nami je pomembno, da je najboljša izbira za talente prav njegovo podjetje: da to sije (naj)bolj in močno ter pridobiva prave in zavzete sodelavce.
Kako ustvarjati okolja, v katerih ljudem žarijo oči in delajo z zanosom, vnemo in predanostjo, bomo govorili na letošnji ustvarjalni konferenci Zlata nit 29. marca. Moto dogodka je misel Antona Kisovarja, direktorja dinamično rastočega Tehnosa, Zlate gazele 2017:
Če sam ne goriš, drugih ne moreš vneti.
Vaših odzivov, komentarjev in pogledov bomo veseli na urednistvo@mediade.si.