VZGOJITE PODJETNIKE V PODJETJU!
V nasprotju s popularnim mišljenjem, podjetnost ni vezana na tip osebnosti, organizacijo ali okolje. »Tisto, kar imajo skupnega podjetniki, ki sem jih srečal, ni nek določen tip osebnosti, temveč predanost sistematičnemu inoviranju,« je v svojih delih zapisal Peter Drucker, utemeljitelj vede managementa. Če je podjetnost lastnost, ki se jo lahko naučimo, ali kompetenca, ki jo lahko razvijamo in krepimo, kako lahko zaposlene spodbudimo, da začnejo razmišljati in se vesti podjetno?
1. Trenirajte podajanje idej
Zagotovo poznate izraz viharjenje možganov ali brainstorming? Na tovrstnih sestankih ne generiramo le novih idej – če jih izvajamo redno, so tudi trening za zaposlene. Ti se navadijo samozavestno in brez pomislekov izraziti svoje ideje. Dovolite jim, da razmišljajo in predlagajo ideje, ki so izven okvirjev.
2. Ustvarite prijetno okolje
Človek je lahko storilen ali ustvarjalen, skoraj nikoli pa oboje hkrati. Preobremenjena in nesrečna ekipa zaposlenih ne bo imela prave motivacije da bi prišla do inovativnih idej in razvila podjetno mišljenje. Zato ustvarite delovno okolje, v katerem ljudje radi preživljajo čas.
3. Omogočite mreženje
Druženje z ljudmi iz iste panoge ni le odličen način za vzpostavljanje poklicnih odnosov, temveč tudi fantastično gojišče za sveže ideje. Udeležba vaših zaposlenih na dogodkih za mreženje, jim bo omogočila, da se bodo učili od stanovskih kolegov, razvili svoje sposobnosti in dobili nov navdih.
4. Spodbujajte prevzemanje pobud
Podjetniki zaupajo v svoje sposobnosti – in tudi vaši zaposleni bi morali! Če boste zaposlene spodbujali, da prevzemajo pobudo, bodo začutili, da zaupate vanje in v njihove sposobnosti. Tako bodo v situacijah, ki zahtevajo avtonomno razmišljanje, presegli pričakovanja.
5. Sprašujte: Kaj lahko izboljšamo?
Podjetniški duh je tisti, ki se vedno vpraša, kaj je mogoče narediti bolje ali bolj učinkovito. Zaposlene redno sprašujte, kakšne izboljšave lahko vpeljejo v delovni proces, da bo bolj učinkovit. Sčasoma jim bo to vprašanje prišlo v podzavest in bodo to začeli spraševati tudi samega sebe.
Noben uspešen podjetnik ni prišel do tega, kar je, čez noč. Tudi vaši zaposleni bodo potrebovali čas, da se naučijo razmišljati in vesti podjetno. Tako kot vsaka investicija, bo tudi ta prinesla rezultat: inovacije, ki rodijo uspeh.
Avtorica: Vita Vukotič, Mediade