Dokazati, da je interna komunikacija sila dobrega, je bila misija letošnje Konference internega komuniciranja KIK2022, ki smo jo 21. aprila v sodelovanju s partnerji in podporniki organizirale Mediade. Na poldnevnem dogodku, ki je tokrat potekal tako v živo kot virtualno, se je zbralo več kot 140 udeleženk in udeležencev, ki so prisluhnili 10 navdušujočim govornikom ter njihovim komunikacijskim uvidom in praksam.
Konferenco je otvorila mag. Edita Krajnović, direktorica Mediad in aktualna nosilka naziva evropska osebnost leta za razvoj stroke internega komuniciranja, ki je predstavila trende v interni komunikaciji in odnosih z zaposlenimi. »Zavedamo se, da s komunikacijo upravljamo izkušnjo zaposlenega. Ti pa nočejo biti videni zgolj kot zaposleni, ampak kot ljudje z resničnimi občutji in ambicijami,« je poudarila Krajnovićeva. Pojasnila je, zakaj je moramo vsi, ki delujemo na področju komunikacij, delovati kot sila dobrega: »S komuniciranjem usmerjamo tok sil proti skupnemu cilju.«
Zgodbe povezovanja, pa tudi oddaljevanja
V Poslovni sekciji, ki smo jo organizirali v sodelovanju z Agitavit Solutions, smo prisluhnili in slišali prodorne misli:
- Tanje Subotić Levanič, direktorice korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union, ki je povzela zgodbo Mi smo PLUS, ko v radosti sožitja varimo boljši svet: »Naša zgodba je zgodba o ljubezni. Z vsemi vzponi in padci, svetovnimi in pivovarskimi vojnami. Na trenutke je šlo tudi za preživetje. To so bila kritična obdobja ko je bilo to ljubezen s prostim očesom komaj zaznati. Ves čas pa je bila prisotna, saj so ta ljubezen ljudje – pivovarji. Uspešno poslovanje in zadovoljstvo ljudi pa je ta ljubezen pogoj za tek na dolge proge«.
- dr. Jureta Kneza, soustanovitelja in večinskega lastnika Dewesoft, ki je v pogovoru s pisateljico Petro Škarja orisal izzive rastočega podjetja: »Leta 2016 sem se znašel pred prelomnico – podjetje je naenkrat zelo zraslo in zavedal sem se, da ga ne poznam več. S tem mislim, da mi je 'nadzor' spolzel iz rok. Novi zaposleni, ki smo jih sicer zelo rabili, niso živeli naše kulture kakršna je bila, ko je bilo podjetje še manjše. Zaradi osebnih interesov so se začeli dogajati komunikacijski KIKsi. Iz tega smo se tudi nekaj naučili. Danes zato poudarjamo pomen interne komunikacije. Imamo odprte knjige, vsi zaposleni imajo dostop do informacij.«
- dr. Evi Boštjančič, redni profesorici za psihologijo dela in organizacij na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, o izzivih hibridnega dela, ki jih je razkrila raziskava o kakovosti komuniciranja slovenskih zaposlovalcev v epidemiji: »Hibridni način dela nam je hkrati pripeljal veliko število delavnic. Zaposleni pa so na neki točki rekli tudi: 'Stop. Mi bi radi smo delali.'«
Brihtne komunikacije in inovativni pristopi, ki povezujejo zaposlene
Drugi del, Strokovna sekcija, ki je nastala v sodelovanju z Luko Koper, je udeležencem postregla s konkretnimi komunikacijskimi praksami, ki so jih predstavili:
- Nadja Kerkhofs, vodja oddelka za interno komuniciranje v KBC Belgija, o mednarodno nagrajeni interni kampanji med lockdownom oktobra 2020 Working Apart Together (WAT), ki je povezala 14.000 zaposlenih: »V času dela od doma smo imeli poseben WAT avtobus, ki je obiskoval naše zaposlene na različnih lokacijah, jih pozdravljal in povezoval. V njem smo se družili, pogovarjali in srečevali – v skladu s covid omejitvami.«
- mag. Vesna Stojanović iz korporativnega komuniciranja v Telekom Slovenija o Briht(n)ih komunikacijah Telekoma Slovenije: »Zaposleni smo tisti, ki imamo ideje, poznamo svoje okolje in najbolj vemo kako ga lahko spremenimo na bolje. Ko smo ugotovili, da si zaposleni dejansko želijo komunicirati dvosmerno, smo dosegli svojo največjo zmago. Da naši zaposleni nosijo #povezani majice v prostem času, si štejemo v čast.«
- lastnik in direktor podjetja MG ROHR Matej Natlačen in Janja Pavlič Razgoršek, ki v podjetju skrbi za finance ter kadre o njihovi inovaciji komunikacijskih omaricah 4.0: »Z omaricami vsakemu zaposlenemu nudimo dostop in vpogled v delovanje podjetja. Preko njih urejamo vse – od dopustov čistilke in direktorja do prihodov kamionov z materialom in naročanja malic.«
- Anamari Kastner Orehek, članica ekipe Upravljanja potenciala – HR v Big Bangu, o rušenju silosov in grajenju potencialov znotraj podjetja: »Naše zlato pravilo je: Dokler vsi v podjetju ne vemo, kaj se bo dogajalo, informacija ne sme izven podjetja. Platinasto pravilo pa: Vsak zaposleni mora vedeti, kako njegovo delo vpliva na podjetje kot celoto.«
- Irena Logar, prokuristka, vodja financ, marketinga in razvoja kadrov v Epilogu, o hibridnem delu in povezovanju zaposlenih na daljavo: »Začeli smo pri osnovah. Zaposlenim smo nudili nadomestilo za opremo delovnega mesta na domu. Vzpostavili smo nove komunikacijske kanale. Združili smo zaposlene ne samo po področjih dela, ampak tudi po interesnih skupinah – npr. hribovci. Pomembno je dokumentirati vse, da so posnetki na voljo tudi zaposlenim, ki se ob določenem času ne morejo pridružiti, in hkrati tako pridobivamo gradivo za novozaposlene.«
Ali kdaj KIKsnete?
Dogajanje je popestril tudi mini izbor naj KIKsa leta 2021 – tistega spodrsljaja v interni komunikaciji, ki je najbolj prepričal udeleženci. Glasovali so med KIKsi podjetij EKWB, Danfoss Trata, Petrol in Luka Koper. Na koncu je slavila slednja. Kje so KIKsnili? Za obveščanje o ukrepih med pandemijo so naredili radijsko oddajo, ki se je v luki zavrtela trikrat: prvič, zadnjič in nikoli več. :)
Foto: Andrej Križ